Samarbeid gir suksess på web

På Internett må nettstedene samarbeide, skal de klare å trekke til seg nettbrukerne, mener ekspertene.

- Det er ingen fiender på Internett. Alle får suksess gjennom å dele og samarbeide med hverandre. Vi tilbyr våre verktøy til alle som vil ha dem, sa Bill Tobin fra PC Flowers & Gifts under den årlige konferansen for Interactive Services Association i Washington.

Selv har hans selskap knyttet til seg 50 strategiske partnere på Internett. Også større nettsteder som MSNBC skyldte sin suksess til vidstrakt distribusjon av sine tjenester gjennom andre nettsteder.

- Kast de gamle prinsippene for markedsføring. I denne nye verdenen er det to oppgaver som gjelder: å få nye brukere og å beholde brukere. Løsningen på disse oppgavene er markedsføring og distribusjon, sa Jim Kinsela fra MSNBC til TechWire.

Markedsførere som vil gjøre det bra på Internett, bør finne frem til den delen av sine tjenester som folk finner mest interessante, for så å gi de bort, mente han.

- Det er på denne måten Internett fungerer best.Jeg kaller det nettjet-effekten. Det kan gi en dramatisk økning i antallet mennesker som besøker deg.

Til toppen