Santech-kunder mister tålmodigheten

Problemene med implementeringen av SAP-logistikksystemet i hele Santech Micro Group har fortsatt konsekvenser for leveringen. Dersom problemene ikke blir rettet opp i løpet av kort tid vurderer flere kunder digi:data har snakket med å skifte leverandør.

Santech Micro Group har vært kjent for både god service og leveringsdyktighet og har hatt et svært godt rykte blant sine kunder. Da problemene med implementeringen av det nye SAP-systemet dukket opp i februar var kundene derfor forståelsessfulle og regnet med at SMG ville ordne opp i problemene i løpet av kort tid. Nå er det gått halvannen måned, men fortsatt har ikke SMG klart å komme ned på en akseptabel leveringstid.

- Det kan ta fra 3-4 dager og oppover før vi får produktene. Dette gjelder produkter som vi tidligere fikk i løpet av 24 timer, sier en frustrert SMG-kunde til digi:data. Han legger til at dersom dette ikke bedrer seg snarest vil det være aktuelt å skifte leverandør.

- Vi har allerede vært nødt til å velge andre leverandører på endel ordrer som har vært forsinket fra SMG. Vi håper imidlertid at selskapet får ordnet opp i sakene slik at vi slipper å skifte hovedleverandør, sier han og legger til at Santech forøvrig har vært flinke til å gi ut informasjon om forsinkelser og problemer.

En annen kunde digi:data pratet med var på langt nær så forståelsesfull.

- Jeg synes det er på tide at vi skifter leverandør. I det siste har leveringstiden vært oppe i 2-3 uker, sier kunden som sier han er i ferd med å vurdere alternative leverandører, sier han til digi og legger til at han prøver å unngå å bruke SMGs tjenester hvis der er mulig.

Til toppen