BEDRIFTSTEKNOLOGI

Santech-kunder mister tålmodigheten

Problemene med implementeringen av SAP-logistikksystemet i hele Santech Micro Group har fortsatt konsekvenser for leveringen. Dersom problemene ikke blir rettet opp i løpet av kort tid vurderer flere kunder digi:data har snakket med å skifte leverandør.

Eirik Flaa
20. mars 1997 - 15:30

Santech Micro Group har vært kjent for både god service og leveringsdyktighet og har hatt et svært godt rykte blant sine kunder. Da problemene med implementeringen av det nye SAP-systemet dukket opp i februar var kundene derfor forståelsessfulle og regnet med at SMG ville ordne opp i problemene i løpet av kort tid. Nå er det gått halvannen måned, men fortsatt har ikke SMG klart å komme ned på en akseptabel leveringstid.

- Det kan ta fra 3-4 dager og oppover før vi får produktene. Dette gjelder produkter som vi tidligere fikk i løpet av 24 timer, sier en frustrert SMG-kunde til digi:data. Han legger til at dersom dette ikke bedrer seg snarest vil det være aktuelt å skifte leverandør.

- Vi har allerede vært nødt til å velge andre leverandører på endel ordrer som har vært forsinket fra SMG. Vi håper imidlertid at selskapet får ordnet opp i sakene slik at vi slipper å skifte hovedleverandør, sier han og legger til at Santech forøvrig har vært flinke til å gi ut informasjon om forsinkelser og problemer.

En annen kunde digi:data pratet med var på langt nær så forståelsesfull.

- Jeg synes det er på tide at vi skifter leverandør. I det siste har leveringstiden vært oppe i 2-3 uker, sier kunden som sier han er i ferd med å vurdere alternative leverandører, sier han til digi og legger til at han prøver å unngå å bruke SMGs tjenester hvis der er mulig.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra