NSB Gardermobanen
Ving Norge
Les selv:
Vil du ikke klikke, så må du
SAS fikk totalt tildelt to gull og fem diplomer.
Juryen uttalte følgende om prisvinneren:
"Vinneren har lykkes med å skape en svært brukervennlig tjeneste. Informasjonen er omfattende, interaktiv og lett å finne frem i. Tjenesten er avansert, men stilren i tråd med bedriftens grafiske profil. Kort responstid, individuell dialog og lojalitetsoppfølging gjør tjenesten til en sikker vinner".
Sidene ble lansert i november 1999, og marketingdirektør Thomas Havnegjerde i SAS opplyser at satsingen på Internett såvidt har begynt.
SAS sa allerede høsten 1998 at de regnet med å flytte 20-30 prosent av sitt billettsalg ut på Internett i løpet av de nærmeste tre til fire årene. Det skrev Berlingske Tidende.
På grunn av direktesalget via web havner reisebyråene og reiseoperatørene i en skvis, ikke minst fordi reduksjoner i provisjonen for den servicejobben som de utfører på vegne av flyselskapene, er med i planene om direktesalg og innsparte kostnader.