SAS Institute vil på børs

- Ny logo, aksjeemisjon og relansering er viktige tiltak for å doble omsetningen innen 2003, sa markedssjef Phil Winters på SAS Institutes brukerkonferanse i Dublin.

Det tok tjue år med årlig tosifret vekst for SAS Institute å oppnå en årsomsetning på over en milliard dollar. Selskapets toppsjef Jim Goodnight har offentlig gått ut med at omsetningen skal dobles innen 2003.

- Det viktigste redskapet for dette er stadig bedre produkter og tjenester innen det som alltid har vært vår nisje, nemlig forretningsanalyse, "business intelligence". Vi skal beholde og befeste ledelsen i dette markedet. Vi konkurrerer ikke med databaseleverandører. Dette er et annet marked, der det handler om å gjøre data om til kunnskap, presiserer Phil Winters.

Når det er sagt, legger Winters til at SAS alltid har ligget lavt i terrenget, og han innrømmer at bare spesielt interesserte vet at SAS ikke nødvendigvis har med luftfart eller hemmelige tjenester å gjøre.

- Det er derfor vi skal relansere SAS. Vi kommer med en ny logo, og vi skal utstede vår første offentlige aksjeemisjon i løpet av de nærmeste 12 til 18 måneder. Vi tror vi har vokst det vi kan som privateied selskap. Nå trenger vi en børsnotering og en relansering for å få den oppmerksomheten vi mener vi bør ha.

Les også:


Sterk kundeøkning for SAS
Klikkstrømanalyse gir lønnsom e-forretning
Kunnskapspakker for å gjøre e-kunder lojale

Til toppen