SAS Institute vokser på datavarehus

SAS Institute skal bli enda sterkere på Business Intelligence, og slår seg sammen med Teradata.

SAS Institute og Teradata, en spesialist på datavarehus, startet i dag et strategisk samarbeid. De to selskapene skal gjennom dypere teknisk integrasjon mellom sine ulike løsninger gjøre kunder i stand til bedre å utnytte begge selskapenes kjernekompetanse.

SAS Institute er blant de største privateide, ikke børsnoterte programvareselskapene i verden, og er markedsleder innen Business Intelligence – det vil si IT-løsninger som gir beslutningstakere muligheten til å ta riktige beslutninger.

Selskapet lanserer i disse dager en stor satsning på forskning og utvikling som skal gjøre forretningsanalyse tilgjengelig integrert i databaser. Satsningen på SAS In-database vil bli utviklet sammen med databaseleverandørene i markedet.

- Teradata er den første RDBMS-partneren (relational database management system) i vår In-Database-strategi, sier toppsjef i SAS Institute, Jim Goodnight.

Til toppen