Satser på mannlige strippere for å fange kvinner i nettet

CoShopper skal i løpet av høsten arrangere et kick-off for å få kvinner på nett. Som mulige virkemidler er det foreslått stripping for å få kvinner til å søke på sex og samliv på Internett.

- Det er et problem at det er for få kvinner på nettet. Vi prøver med dette å få oppmerksomhet rundt temaet. Kvinner som handler på nett representerer et stort inntektspotensial. Vi har blant annet ansatt kvinnelige innkjøpere som kjøper inn kvinnelige produkter. Kvinner styrer mye av innkjøpene i familiene, så det er dumt at de ikke får være med på dette, understreker markedssjef i CoShopper, Odd Ivar Tømmervold.

CoShopper satser på et samarbeid med en portal som retter seg mot kvinner, Fashionnet. Framstøtet mot kvinner er tenkt å skaffe CoShopper flere kunder, mer trafikk til Fashionnet, samt få flere kvinner på nett.



- Vi vil føre dialog med kvinner for blant annet å sikre at de produkter kvinner vil ha, er tilgjengelige på CoShopper. De kvinner som ikke er på nettet, skjønner ikke hva de kan bruke nettet til, derfor har vi tenkt å ha resursspersoner som kan demonstrere nettet, vi må få dameblader til å skrive om kick-off'et. Vi har også planer om å avholde kurs i nettbruk, sier Tømmervold. Mer om ...
Selve kick-off'et er tenkt å finne sted en helg i november.

- Vi ønsker å vise bredden i hva man kan bruke Internett til, sier Tømmervold. Blant annet er det tenkt at et strippeinnslag utpå kvelden skal kunne inspirere jenter til å lete opp informasjon om sex og samliv.

Han understreker at dette kun er et forslag, og ikke et ferdigspikret program.

- Ingenting er 100 prosent bestemt. Men et av forslagene var at det skal komme en mann å strippe. Vi tror det kunne være med på å løse opp stemningen litt. Dette er uansett tenkt som et arrangement kun for kvinner, hvor menn ikke har adgang. Det var oss jentene kom med dette forslaget, sier Lillian Iversen, som er redaktør i Fashionnet.

Fashionnet kom på lufta februar i år, og bak portalen står selskapet Webmill, hvor Iversen er deleier. Besøkstallene på portalen har vært på rundt 20.000 besøkende i måneden.

Senere i dag kommer CoShoppers svenske konkurrent til å markere sin inntreden i det norske markedet med å presentere en undersøkelse om handlevaner på Internett, med fokus på hvorfor kvinner ikke shopper på nett.
Til toppen