Eirik HaldorsenVG Multimediadigi.no
180181Post- og teletilsynet
Telenor Teleservice
Kampanje.com
Nå satser telegiganten knallhardt på at flest mulig får vite om det nye nummeret før frislippet.
- Dette er en av de frekkeste kampanjene som Media.com har plassert på vegne av en av sine kunder. Det er herlig å ha en kunde som tør å bruke nettet i en teaser-periode, der mediet benyttes til det fulle for å skape nysjerrighet, sier Helene Friis, pixelagent i Media.com.
Både VG.no, Dagbladet.no og Nettavisen har hatt de ulike, kryptiske annonsene i storformat på forsiden.
- Tilsvarende kampanjer går på TV og print, men det er kun nettet som klarer å gjøre nysjerrigheten komplett med at annonsen ikke er klikkbar og interaktiviteten vi er blitt vant til med nettannonser forhindres, mener hun.
Telenor har kun benyttet åtte prosent av budsjettet på nettet, mens 69 prosent av pengene har gått til TV, 19 prosent på papir og fire prosent på radio.
Eirik Haldorsen i VG Multimedia synes det er ganske spesielt at leserne på nettet tar seg tid til å ringe VG for å undersøke hva som egentlig er meningen med annonsen og hvem som står bak den. Hvor mange henvendelser VG fikk om annonsen tirsdag, har han imidlertid ikke oversikt over.