Schibsted blar opp 40 PR-millioner for FINN

I tur og orden skal de knekkes; Eiendomsnett, Bilguiden og StepStone. Med 40 millioner friske markedsføringskroner skal Schibsted gjøre rubrikkannonseselskapet FINN til landets ubestridte ener på nett.

Det handler om eiendom, jobb og bil - og å sikre seg en størst mulig bit av de fremtidige millioninntektene som disse markedene utgjør på nettet - kort sagt; Det handler om makt. Markedsmakt.

Schibsted har alltid vært sterk på rubrikkannonsemarkedet, men det har vært på papir. Nå har den gamle storhet ambisjoner om å ansette 50 personer bare på FINN.no i løpet av det kommende året eller to.

Og via krysspublisering i landets fem største abonnementsaviser og 14 aviser i Nord-Norge er målet klart: Å bli landets største formidler av annonser på Internett. Deretter skal Norden og Europa for øvrig tas, skal vi tro annonseFINNerne, som søndag markerte at FINN.no er blitt et selvstendig aksjeselskap.

Administrerende direktør Terje Seljeseth i FINN.no legger opp til et solid overskudd i løpet av 2001, og i 2002 skal selskapet sitte igjen med 20 millioner kroner av en omsetning på 100 millioner.

Til toppen