Schibsted flørter med NetCom

UMTS-lisensen røk for Schibsted Telecom med Per Håkon Fasting i spissen. Men nå har selskapet gått i partnerskap med en av vinnerne, NetCom, for å utvikle og lansere innholdstjenester for mobilen.

Schibsted Telecom AS er i full gang med å blinke ut partnere til sin mobilsatsing. Nå har mediegiganten funnet tonen med NetCom.

Hensikten med dette samarbeidet er å øke tilbudet av tjenester som blir tilgjengelig via portalene til de to selskapene, skriver NetCom i en pressemelding.

Planen er at samarbeidet skal resultere i tjenester fra de to selskapene allerede første kvartal i år.

- Et samarbeid med NetCom er helt i tråd med vår strategi. Vår målsetning er å finne noen få strategiske partnere som vi kan samarbeide med om å utvikle og distribuere nye mobile tjenester. Alliansen med NetCom er i derfor svært viktig for oss, sier direktør i Schibsted Telecom, Per Håkon Fasting i pressemeldingen.

Fasting sier til digitoday.no at avtalen ikke omhandler prismodeller på tjenester over "det mobile Internett", som blant annet Schibsted har snakket med flere andre aktører i mobilmarkedet. Schibsted Telecoms styreformann, Sverre C. Munck, sa i et intervju med digitoday.no i fjor, at operatørene må tilrettelegge prismodellene for innholdsleverandører, slik som Schibsted.

- Å få avklaring om prismodeller på GPRS er viktig for oss, men dette inkluderes ikke i denne avtalen, sier Fasting til digitoday.no.

Fasting sier til digitoday.no at partneravtalen med NetCom er den første i rekken for Schibsted Telecom, etter avtalen med Orange Norge AS.

- Det kommer flere partnere, som er innenfor andre områder enn NetCom og Orange etter hvert, sier Fasting til digitoday.no.
Til toppen