FORBRUKERTEKNOLOGI

Schibsted lager spansk Nettby

VG-suksessen tilpasses som en del av Schibsteds gratisavis 20 Minutos.

3. apr. 2008 - 07:36

Oslo (NTB): Schibsted lanserer denne uken en utgave av VG Netts Nettby som en del av gratisavisen 20 Minutos i Spania.

Nettby er en møteplass som er populær blant unge nettbrukere. Gjennomsnittsalderen er 19 år. Denne uken blir Nettby lansert som en del av 20 Minutos i Spania, og skal i stor grad basere seg på strategien og utformingen som har gjort VG Netts løsning populær, skriver Aftenposten.

Nettby er blitt en suksess for VG Nett og en medvirkende årsak til at nettstedet vg.no det siste året har befestet posisjonen som det største nettstedet i Norge, ifølge tall fra TNS Gallup.

I tillegg vil Schibsted satse på etablering av E24 i Sør-Europa innen seks måneder. Nettstedet for økonominyheter drives i Norge i samarbeid mellom Aftenposten og VG. E24 er også til stede i Sverige. I Frankrike vil det være aktuelt for Schibsted å etablere E24 for å bidra til sterk nettvekst som Schibsted allerede i dag har i landet med 20 Minutes.

    Les også:

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra