Schibsted Søk vant Datavarehusprisen

Schibsted Søk vant årets Datavarehusprisen for løsningen til Sesam.no.

Torsdag vant Schibsted Søk Datavarehusprisen 2006.

I begrunnelsen til juryformann og seniorrådgiver i Avenir, Tom-Erik Falla, heter det at Schibsted Søks datavarehus er utviklet for å understøtte portalen Sesam.no.

– Det unike er at hele virksomheten hviler på datavarehuset. De har en meget god løsning for å behandle datakvalitet. I tillegg har de klart å kombinere data fra strukturerte og ustrukturerte kilder på en innovativ måte.

Årets to andre finalister var Vitusapotek og Troms Kraft. Også disse svært gode kandidater, mener Falla.

– Vinneren kåres på bakgrunn av syv objektive kriterier, der Schibsted Søk i år var litt foran totalt sett. De tre løsningene som nådde finalen er alle veldig forskjellige, men samtidig svært sterke kandidater.

Prisen ble utdelt på den årlige Datavarehuskonferansen. Både prisen og konferansen er i regi av Confex Norge.

Til toppen