Screen Media trenger penger

Screen Media trenger penger - i løpet av november. - Nå må vi få på plass en mer langsiktig løsning, sier gründer Carl Henrik Janson til digi.no.

Screen Media trenger, som mange andre ferske IT-selskaper, flere penger. Som mange andre aktører har opplevd før dem, så tok ikke salget av for Screen Medias første produkt heller. Selskapet er ferdig med en oppgradering av sin maskin og har sikret seg flere kontrakter. Men nå er kassen tom. - Vi trenger 20 millioner kroner i løpet av november, sier gründer og administrerende direktør Carl Henrik Janson til digi.no.

I mangel av noen annen stor investor er Janson den overlegent største aksjonæren med sine 17-18 prosent.

- Vi snakker med investorer på flere fronter, men vi har hatt store problemer med å tiltrekke oss en fornuftig eierstruktur. Vi har hatt et problem med å skape troverdighet i Norge, det har vært lettere å snakke med utlendinger fordi vår type sasting er vanligere i utlandet, forteller Janson til digi.no.

- Screen Media har levd litt fra hånd til munn. Nå må vi få på plass en langsiktig løsning, sier han og indikerer at han er lei av å bruke mye tid på finanssiden av selskapet.

- Vi kan vise til kontrakter og ferdige produkter, men dette er ikke lett, sier han til digi.no.

Til toppen