Det var i sitt eget prospekt at Sense tidligere i høst skrev at selskapet skulle søke notering på Oslo Børs før årsskiftet. Siden det siste møtet i børsstyret i år er onsdag, blir trolig en av sakene at Sense Communications blir tatt opp til notering, enten før helga, eller i romjula.
I forkant av dette går Sense tirsdag ut med opplysningen om at selskapet har passert 100.000 mobilkunder i Norge. Administrerende direktør i Sense, Nadir Nalbant, sier til digitoday.no at dette i det alt vesentlig er abonnementskunder.
Det betyr at selskapet i oktober og november skaffet seg nesten 20.000 mobilkunder. I og med at de færreste av kundene har vært med i over ett år, betyr det tilnærmet null i kundeavgang.
Da selskapet lanserte sine mobiltjenester i januar, lovte Nalbant 70.000 kunder i år, og 10-12 prosent av nysalget. Om en tar utgangspunkt i netto tilgang av mobilkunder i år på mellom 400.000 og 500.000 kan Sense skryte av å ha tatt mellom 20 og 25 prosent av veksten i markedet, eller dobbelt så mye som lovet.
Det investorene derimot ikke får vite før børsnoteringen er om Sense-kundene er lojale. Trolig blir ikke lojaliteten satt på prøve før til våren når de første kundene har forsøkt produktet i ett år.
- Kundetilveksten er som forventet sterkere i fjerde kvartal, og vi ligger godt an i forhold til årsmålene. Vårt salg ligger
vesentlig høyere enn i tredje kvartal. Vi har bevist at vi kan vokse i et konkurranseutsatt marked, og er optimister foran det nye året, sier Nalbant.
Det nye året vil også avklare hvilket ny mobiloperatør Sense vil inngå avtale med for å distribuere selskapets mobiltrafikk, etter at det lørdag ble kjent at Telia ikke får bygge og drive et tredje generasjons mobilnett.