Sense reduserer tapene

Første halvår klarte Sense å kapre over 100.000 mobilkunder i Norge og Sverige, og klarte samtidig å redusere tapene fra første til andre kvartal.

Administrerende direktør Nadir Nalbant i Sense Communications International la mandag fram tall som viser at selskapet første halvår omsatte for 53,2 millioner kroner, men at det ordinære driftsresultatet endte på minus 44,7 millioner kroner. Tilsvarende tall for i fjor var henholdsvis 3,3 og (12,6) millioner kroner.

Fra første til andre kvartal i år har imidlertid Sense klart å redusere tapene fra vel 30 til vel 15 millioner kroner, noe som er gode nyheter for Nalbant nå som han planlegger å søke børsnotering av selskapet.

89.854 av selskapets mobilkunder er hentet inn første halvår i Norge og Sverige, men selskapet opplyser ikke hvor mange av kundene som er hentet hvor. Men Sense kan også vise til 120.000 Internett-kunder i Norge.

I gjennomsnitt bruker hver mobilkunde til Sense 278 kroner, som er i underkant av tilsvarende inntektstall fra NetCom og Telenor Mobil for samme periode.

- Vi er spesielt fornøyde med bruksgraden hos kundene, sier Nalbant, som også varsler at selskapet vil delta i utviklingen av UMTS-mobilsystemer, men uten å eie egen infrastruktur.

Sense distribuerer sine mobiltjenester gjennom Elkjøp, Statoil, Hydro Texaco og Geab.

Til toppen