Sense styrker stillingen som fremste mobilutfordrer

Sense økte omsetningen med 53 prosent fra andre til tredje kvartal. Kundeveksten i tredje kvartal var på hele 47.000, hvorav en ikke ubetydelig del ble overtatt fra Broadband Mobile.

- Vi har nådd en milepæl ved at EBITDA-resultatet (for ned- og avskrivninger) er positivt før kundeakkvisisjon, sier konstituert administrerende direktør i Sense Communications International, Kyrre Grinde-Andersen jr.. Resultatet endte på 9,6 millioner, mens en etter kundeakkvisisjon og før skatt satt igjen med minus 34,5 millioner kroner. Kundeakkvisisjon i tredje kvartal kostet tilsammen 51,9 millioner kroner. Selskapet betalte vel 11 millioner kroner for kjøpet av vel 20.000 mobilkunder fra boet etter Broadband Mobile.

Omsetningen i tredje kvartal sluttet på 168,7 millioner kroner etter en økning på 53 prosent. Driftsresultatet endte på minus 39,3 millioner kroner.

Sense opplyser at inntekt per kunde per måned (ARPU) øker og at marginene i Sverige bedres.

Sense hadde 181.047 kunder ved inngangen til kvartalet og 228.322 ved utgangen av kvartalet, som betyr en nettovekst på 47.153 kunder ( inkludert

Broadband Mobile).

Selskapet vil fremover fokusere på å bedre kvaliteten på sin egen kundebase, heter det i en børsmelding fra selskapet.

Til toppen