JUSS OG SAMFUNN

Ser lys i enden av nettannonse-tunellen

Det har gått dårlig på nettannonsefronten det siste året. Men til neste år ser det lysere ut. Fornyet tillit til mediet, standardiserte målemetoder og nye annonseformat er det som skal lokke annonsørene tilbake til nettet.

Therese Werenskiold
6. juli 2001 - 10:44
IRM MediaVision



Vision

Også kilder Financial Times har vært i kontakt med tror på en oppgang i dette markedet. Store annonsenettverk som DoubleClick mener dotcom-konkursene kan føre til en oppgang for annonseselgerne etterhvert.

DoubleClick-sjef Kevin Ryan sier til FT at han tror halvparten av alle nettselskaper vil gå på trynet i løpet av dette året. Da vil også annonsenettverk som selger til spottpris forsvinne, og bransjen stabiliserer seg på linje med andre tradisjonelle bransjer.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra