Ser på betalingsløsninger for Spray Date

Flørting på Internett er en yndet syssel, og tjenesten Spray Date har i disse dager rundet 100.000 medlemmer. - Eksplosjonen skjedde etter at SOL lukket sin konkurrerende tjeneste, forteller Pål Nisja.

Det ble rabalder blant mange av brukerne da SOL tidligere i høst lukket sin flørtetjeneste Nettvenn.

På samme tid merket konkurrenten Spray en enorm økning i antall medlemmer på sin tjeneste Spray Date.

Tjenesten har nå rundet 100.000 medlemmer, og over 12 millioner meldinger er sendt på tjenesten siden den ble lansert.

Redaktør Pål Øverseth Nisja forteller at de nå jobber med en ny versjon av tjenesten - versjon 3.0.

- Denne gir mulighet for betaling, sier Nisja til digi.no.

Men han vil ikke si noe mer om når brukerne eventuelt vil måtte betale for å flørte på Spray Date.

- Vi må se hva som er hensiktsmessig. Det er mange inntektsmodeller, og vi vet foreløpig ikke når vi får den nye versjonen på plass, eller hva slags betalingsmodell vi eventuelt vil velge. Det jeg kan si 100 prosent sikkert er at tjenesten kommer til å være gratis ut året, forteller han.

Men selv om det koster, kan det lønne seg å flørte på nettet hvis man er lei av å være singel.

Ifølge en pressemelding fra Spray har seks av ti personer som bruker nettdate møtt en person fra nettet i det virkelige liv.

Til toppen