Seriøs kundeoppfølging med enklere verktøy

Syscoms nye CRM-verktøy for 15 selgere og oppover, markedsføres med enkelhet og funksjonalitet.

Ifølge administrerende direktør Pål Nome i Syscom, er målgruppen for det nye kundehåndteringsverktøyet ContactSales primært små og mellomstore bedrifter med minst 15 selgere. Han mener løsningen skiller seg fra konkurrentene ved å være både en god salgsassistent for selgeren og et oversiktlig ledelsesverktøy for lederen.

– Vi starter med en pakke på 15 lisenser, som koster 70.000 kroner eks mva, sier Nome til digi.no. – Med implementering, kursing, installasjon, ett års vedlikehold med mer, vil den reelle startprisen ligge på 150.000 kroner.

Poenget med dette er å understreke at man ikke ønsker å konkurrere med hyllevare for opp til åtte til ti brukere, der tankegangen er at man installerer selv og kjører, uten kursing.

– Jeg tror heller ikke vi vil selge så mye ContactSales til de store selskapene, med et mulig unntak for avdelinger. De store er fortsatt innrettet på Siebel og SAP, selv om det kanskje ikke er det riktige for dem. Mange store CRM-prosjekter har ikke gitt ønsket uttelling. Vi tror at vi har en litt annen vinkling. Vi vil helt klart være et alternativ til mindre installasjoner av SAP og Siebel.

Kundeoppfølging er en egenskap Nome legger vekt på.

– Fordelene vi kan tilby, er enkelhet i bruk, samt god salgsoppfølging, informasjon og oversikt. Løsningen kan integreres mot andre systemer for å hente inn informasjon selgeren har brukt for. Vi har også lagt vekt på relasjoner og alle slags dialoger, og samtidig holde brukergrensesnittet enkelt og brukerterskelen lavt. Kontrollen over dialoger er så sterkt at en ny selger når som helst skal kunne gå inn og overta hele dialogen.

Til toppen