Silicon.com henter 180 mill.

Det britiske digitale mediehuset Silicon.com har hentet inn 14 millioner pund, vel 180 millioner norske kroner, til sin varslede internasjonale ekspansjon. Silicon.com satser nå tungt i såvel Frankrike som Tyskland.

Ifølge REVOLUT!ON - et businessblad for den nye økonomien - har Silicon.com hanket inn friske penger gjennom et konsortium av europeiske investorer frontet av Banc of America Equity Partners Europe. Samtlige investorer som var med i den andre kapitaliseringsrunden - deriblant Amadeus Capital Partners, Schröder Ventures og Dresdner Kleinwort Benson - spytter i kassa også denne gangen.

- Vi har bevist at 'online business' både kan bety lønnsomhet og stayerevne, sier Rob Lewis, administrerende direktør og grunnlegger av Silicon.com, som på mange måter kan betegnes som et britisk motstykke til norske digitoday.

Lewis karakteriserer oppkapitaliseringen av selskapet som "en betydelig oppmuntring" som viser at det globale investeringsklimaet for nisjefokuserte og lønnsomme online-virksomheter slett ikke har fordunstet som dugg for solen, slik tilfelle har vært for mange andre dot com-satsinger det siste halvåret.

For få uker siden ble Silicon.com relansert på nettet, med et enda sterkere fokus på brebåndsbasert fjernsynsinnhold, en ny rekrutteringstjeneste og mer dyptpløyende bransjeanalyser.

- Vår investering i Silicon.com står godt til våre øvrige investeringer i denne sektoren, og da spesielt i forhold til våre andre interesser i bredbåndsbaserte distribusjonsplattformer i Tyskland, Frankrike og Spania, sier administrerende direktør William Obenshain i Banc of America Equity Partners til REVOLUT!ON.

Til toppen