Sjekker ut av sjekketjeneste dersom sjekken er stor nok

Espen Larød (31) startet nettstedet Weepz i november i fjor. Nå ligger tjenesten til salgs på DinSide Auksjon (nå QXL), og minsteprisen er på to millioner kroner. To store Internett-aktører har allerede meldt sin interesse.

Espen Michael Larød (bildet) er utdannet revisor, men det siste året har han viet til datamaskiner, programmering og webdesign. Og så har han, sammen med kameraten Thomas Pettersen, utviklet tjenesten Weepz.com.

Espen karakteriserer Weepz som en nettbasert sjekke- og underholdningstjeneste. Den så dagens lys i juli i fjor, og de første månedene lå tjenesten under Espens egen hjemmeside. I november ble den "lansert" under Weepz.com.

- Tjenesten har for tiden mellom 40.000 og 70.000 sidevisninger per dag. Det er mye med tanke på at vi ikke har brukt en eneste krone på markedsføring, forteller Larød til digi.no.

For to uker siden ble Weepz.com lagt ut for salg på DinSide Auksjon.

- Hvis det kommer inn bud over minsteprisen på to millioner kroner, er dette bindende, sier Larød.

Han mener forøvrig to millioner kroner for tjenesten er svært billig hvis man ser på kvaliteten på nettstedet, både den estetiske og tekniske løsningen.

- Tjenesten skal ligge på auksjonssiden ut denne uken - frem til 28. januar klokken 17:31, for å være helt nøyaktig, forteller han.

Foreløpig har det ikke kommet inn noen bud via DinSide Auksjon, men Larød forteller at han har vært i "forhandlinger" med to store internettaktører som er interesserte i å kjøpe hele nettstedet eller investere penger slik at de blir deleiere. Da denne artikkelen ble skrevet hadde 832 personer vært inne og sett annonsen på auksjonstjenesten.

Når det gjelder salg av annonser, opplyser Larød at han tegnet en avtale med MTG-eide WebAd i desember.

Lik portalen Sprays sjekketjeneste Spray Date, er også noen av Weepz-brukerne fryktelig lenge inne på nettsidene hver gang. Faktisk opptil åtte-ni timer. Larød forteller også at noen brukere logger seg på tjenesten bortimot 100 ganger hver dag.

Men i motsetning til Spray Date, som henvender seg mest til ungdom, har Weepz et klassisk uttrykk og brukerne er i gjennomsnitt 33,09 år gamle. Larød forteller også at han fått tilbakemeldinger fra mange 40-50-åringer som setter pris på tjenesten.

Til toppen