- Dette er et merkenavn de ikke kan utnytte på denne måten, så vi kommer til få den siden stengt, sier Espen Hoff. Hoff er administrerende direktør i Egmont som har agenturet på Playstation i Norge.
- Våre Internett-leverandører har sagt at siden vår kommer til å ligge der. Vi har hatt siden oppe i et halvt år, uten at Egmont og Hoff har reagert. De tåler ikke konkurranse, derfor plager de oss, sier Stefan Hilt, daglig leder av Multimedia Import, til digi.no.
- Stefan Hilt vet hva han holder på med. Han vet at han må "ta en spansk en" for å selge, kommenterer Hoff som også er kritisk til hvordan PlayStation2 blir markedsført av Multimedia Import og Smartshopper.
- At det muligens kommer en adapter som skal gjøre det mulig å spille europeiske spill på den japanske versjonen, er ikke sikkert. Dessuten selger de maskinen til en meget høy pris, sier Hoff og mener at dette bør kundene være klar over. Både Smartshopper og Multimedia Import mener denne kritikken kommer av at "Hoff ikke har peiling på hva han driver med".
Hoff mener at Egmont kommer til å selge maskinen til rundt halvparten av prisen til Smartshopper og Multimedia Import. Dette fnyser Smartshopper og Multimedia Import av, og argumenterer for at da ville Sony tape en drøy tusenlapp per solgte maskin.