LetsBuyIt
yaTack skal plukke ut det "riktige" produktet, den mobilen folk virkelig har lyst på, og dermed sørge for at prisen på den blir lav og salstallet tilsvarende høyt.
YaTack - nå fokuserer vi
Dette gjelder varemagasinet. Stavnem forteller at på auksjoner og gruppekjøp vil yaTack være brede og uforutsigbare, og satse på dyre kapitalvarer som reiser og biler. I tillegg til vanlige auksjoner skal selskapet introdusere "dutch auctions": Auksjoner hvor prisen for eksempel faller med 10% hvert femte minutt på et begrenset antall varer. Dermed er det opp til deg hvor lenge du tør å vente - jo mer klokka går jo mer sparer du, men venter du et øyeblikk for lenge har noen snappet opp det siste produktet før deg.
"Dutch auctions" gjør auksjonene enda mer spennende, sier auksjonssjefen. yaTack har allerede en avtale med TV-selskapet Metropol, som har sendt tidligere auksjoner av blant annet biler på direkten: - Disse programmene har vært veldig populære.
yaTack mener de møter et behov hos kundene ved å tilby flere forskjellige måter å handle på. I tillegg åpner dette for flere muligheter på lanseringsfronten: Varen kan for eksempel først lanseres på auksjon, når den er ny og svært ettertraktet. Når nyhetens interesse har lagt seg noe kan den legges ut for salg i varemagasinet, for så å kunne tilbys til gunstig pris som gruppekjøp.