Skal ha 44.213 "diggere"

Mot slutten av måneden starter Digilog en ny markedskampanje for å samle reklamebrukere. Målet er å ha skaffet seg totalt 20.000 innen 1. oktober og 50.000 ved utgangen av året. Nå er tallet 5.787

- Med utgangspunkt i at det kom inn 3.000 brukere de tre første dagene etter den offisielle lanseringen, tror jeg dette er realistiske mål, sier salgsdirektør Jan Perry Voldseth til digi.no. Han frykter ikke samme skjebne som første gang de kjørte en markedskampanje før sommeren. Da brøt reklamesystemet sammen.

- Vi har oppgradert og bør tåle trykket. Vi kjører nå tester for å simulere stor trafikk mot databasen, sier han.

Voldseth sier de planlegger å markere seg skikkelig i media denne runden også. Noe av det mest markante reklameselskapet gjør, er å legge ved 138.000 CD-ROM-plater ved Scandinavia Onlines kundeblad, SOL id, 25. september.

På grunn av det tekniske sammenbruddet, ligger selskapet langt etter skjema og må ha 10.000 brukere i hver av årets tre siste måneder for å greie 50.000. Det er forutsatt at selskapet når opp i 20.000 ved utgangen av denne måneden.

I øyeblikket er ikke fristelsene særlig store og de mange premiene, som det loves diggerne som samler bonuspoeng, uteblir. Digilog har etter sommeren trukket flybilletter fra SAS tilbake, slik at det nå bare er mulig å vinne pizzaer fra Peppe's. Hittil har det derfor blitt null flyreiser og 250 pizzaer på reklameklikker-kundene til Digilog.

- Vi kommer tilbake både med flybilletter og et tilbud fra Telenor når vi har alt på plass, sier Voldseth.

Til toppen