Skal tilby superbredbånd til alle sine TV-kunder

Med nye eiere og nytt navn skal kabelselskapet UPC servere super-bredbånd til mange flere.

Kabel- og bredbåndsselskapet UPC skifter i dag navn til Get. Samtidig lanserer selskapet ny logo og profil, og annonserer omfattende satsing på digital-tv.

Bakgrunnen for navneskifte er at Norges nest største kabel-selskap ble kjøpt opp tidligere sent i fjor. Get er Norges ledende digital-tv og bredbåndsleverandør. Get tilbyr tjenestene sine til private husstander i Oslo, Asker, Buskerud, Østfold, Bergen, Stavanger, Haugesund, Kristiansand og Trondheim. Get har i dag Norges største nett til privatkunder etter Telenor/Canal Digital.

Det var det relativt lite kjente europeiske investeringsselskapet Candover som kjøpte UPC Norge for hele 3,6 milliarder norske kroner, noe som tilsvarer rundt 10.000 kroner per kunde.

Eierne til UPC Norge måtte reddes av bankene under dotcom-årene og det har derfor vært lite med penger til å bygge ut UPCs gamle analoge nett til digital standard. Først da kan selskapet tilby flere tjenester og bredbånd.

Det er nå 10 måneder etter oppkjøpet, men nå kommer navneskifte og markedsoffensiven. I dag har bare rundt halvparten av kundene til Get-sjef Gunnar Evensen muligheter til digitale tjenester. Disse kundene kan blant annet skaffe seg bredbåndslinjer som gir en fart på opp til 26 Mbit.

Med lansering av det nye navnet annonserte Get at 1 million norske forbrukere nå kan få tilgang til digital-tv. I løpet av de neste to månedene vil disse menneskene kunne bestille digital-tv fra Get, og dermed få flere tv-kanaler, bedre kvalitet på lyd og bilde, samt tilgang til en rekke nye funksjoner og tjenester.

Til toppen