Skal ut i Norden med annonseweb

New Media Science har hentet inn en ressurs fra Aller-gruppen og satser på å spre annonseguiden Media Online til hele Norden. Tonje S. Wollen lover at tjenesten skal oppgraderes.

Annonseguiden Media Online har eksistert på nettet siden mars i år og har i løpet av denne perioden samlet 46 nettsteder som selv har lagt ut informasjon om priser, formater og kontaktpersoner m.m.. Opprinnelig var det meningen at New Media Science også skulle oppdatere tjenesten med informasjon om det siste innen nettmarkedsføring, oppslagsstandarder og lignende.

Sykdom har gjort at NMS ikke har greid å oppfylle denne ambisjonen.

Nå har imidlertid multimedieprodusentene ansatt en ressurs fra Aller-gruppen som skal koordinere hele tjenesten. Tonje S. Wollen er siviløkonom og jobbet som salgssjef i Aller-gruppen i tre år før hun nå går løs på jobben som produktssjef for New Media Science og Media Online.

- Jeg er selvlært når det gjelder Internett, sier hun til digi.

- Jeg har i lengre tid hatt stor interesse for nettet og hev meg over telefonen da jeg så en annonse fra New Media Science i Aftenposten.

Hun innrømmer at ikke alt ved annonseguiden Media Online har fungert skikkelig bra til nå, men opplyser at NMS skal relansere tjenesten onsdag 18. juni.

- Det har fungert bra med oppdateringen fra nettstedenes side, mens New Media Science har hatt ressursproblemer, sier hun. Nå skal nettbrukeren kunne få følge med på konferanser og finne nye artikler og lenker til interessante nettsteder.

Wollen har ingen problemer med at produksjonsbyrået New Media Science også påtar seg rollen som innholdsformidler på nettet.

- Det er bare naturlig at vi utvikler nye produkter på et område hvor vi har basiskompetanse. Nettkompetansen er foreløpig ikke så høy blant de tradisjonelle mediebyråene. Derfor er det viktig at vi som aktør setter fokus på annonseområdet, sier hun.

Wollen sier hun fortsatt vil bruke tradisjonell markedsføring for å gjøre merkenavnet Media Online kjent, blant annet gjennom utsendelse av DM. Nett-tjenesten er annonsefinansiert og snart vil det komme opplegg med nordiske aktører.

- Vi har samtaler med andre aktører i Skandinavia. Det er ingen vits i å legge skjul på at vi har høye internasjonale ambisjoner med Media Online, sier den nye produktsjefen.

Hun vil ikke si noe om hvilke nordiske aktører de er i samtaler med.

Til toppen