Skandinavia-sjef avviser rykter om fusjon mellom 24/7 og DoubleClick

Flere amerikanske nettaviser hevder i dag at annonsenettverkene DoubleClick og 24/7 har sittet i fusjonsforhandlinger en uke. Dette dementeres av den skandinaviske sjefen for DoubleClick.

AdWeek siterer Silicon Alley Reporter og hevder at DoubleClick og 24/7 Media Holding har ført hemmelige fusjonssamtaler i én uke. Begge selskapene tar seg av salg av internettannonser på vegne av nettsteder og betraktes som arge konkurrenter på å bringe kjærkomne inntekter til internettselskapene.

Ifølge rapportene skal de to selskapenes toppledelse sitte midt oppe i forhandlinger på et ikke-navngitt hotell.  DoubleClick som er verdsatt til rundt 5,4 milliarder dollar skal sluke 24/7 som "kun" har en estimert verdi på rundt 870 millioner dollar.

Ved en fusjon vil 24/7s verdi fordoble seg, ifølge rapportene.

Administrerende direktør Göran Arvinius i DoubleClick Scandinavia dementerer ryktene på det sterkeste.

- Jeg har vært i kontakt med DoubleClick Inc. og de har opplyst at dette ikke stemmer i det hele tatt, sier Arvinius til digi.no

Til toppen