FORBRUKERTEKNOLOGI

Skype-utfordrer med gratis prøvesmak

Knallhard markedsføring gjør at Phonzo snart kan puste Nextgentel og Catch i ryggen, kort tid etter lansering.

14. juni 2005 - 12:59

Etter halvannen ukes drift passerte Phonzo 2.000 kunder. Selskapet fikk bra med presse ved lanseringen, og har siden annonsert hardt i mange medier. Hvis utviklingen fortsetter på noe tilnærmet dette nivået, vil Phonzo om ikke lenge gå forbi Catch og Nextgentel.

Catch meldte nemlig nylig at de har 5.150 kunder på IP-telefoni, hvorav 3950 ble regnet som aktive. Nextgentel hadde 5200 telefonikunder ved utgangen av april.

Telio er det ikke noe å gjøre med. Med 7.000 nye bestillinger i mai holder de minst like høy fart som Phonzos reklamedrevne utgangshastighet. Telio har nå over 50.000 aktive kunder, bare i Norge.

Utvilsomt for å øke hastigheten enda et hakk, lanserer nå Phonzo et gratis prøveabonnement. Hittil har brukere måttet bruke visakort eller Payex til å lade kontoen med minst 100 kroner for å komme i gang. Heretter kan man prøve seg frem med ti kroner gratis.

– Vi har fått tilbakemelding fra mange som ønsker å prøve Phonzo før de legger inn ringetid på kontoen. Nå tror vi enda flere vil prøve konseptet, sier Pål-Vidar Lundquist.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.