JUSS OG SAMFUNN

Slate satser på vin og sigarer

Microsoft "piffer opp" sitt pengeslukende Internett-magasin Slate, ved å tilby e-handel og multimedia. Målet er å tiltrekke seg flere brukere og annonsører

Therese Werenskiold
9. mai 1999 - 13:45

Forsøket på å gjøre Slate mer innbydende er en del av Microsofts reorganisering av Internett-forretningene, hvor inntektene har sakket akterut i forhold til selskapets flaggskip, Windows.

Trekket kommer tre måneder etter at Slate igjen ble gratis for brukerne. For å få flere annonseinntekter vil Slate nå selge annonser over hele nettstedet, i stedet for bare topp- og bunnannonser, melder Bloomberg News.

Microsoft vil tilby e-handel på Slate i løpet av de neste to til tre månedene. Slate-butikken satser på dyre varer som vin og sigarer, sier publisher Scott Moore til Bloomberg.

Magasinet planlegger også å ta i bruk multimedia i større grad ved for eksempel å legge inn video-klipp. Detaljene er foreløpig ikke klare.

Slate vil også tilby elektroniske bøker som kan lastes ned fra Internett og leses fra håndholdte datamaskiner. Bill Gates har ofte sagt at han ser på elektroniske bøker som et lovende marked. Slate har vært i forhandlinger med Nuvomedia om å tillby innhold fra deres bøker.

Ifølge Moore har åpningen av Slate, som skjedde i midten av februar, ført til 32 prosent vekst i trafikken.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.