Slett ingen middels fart på nettet for Midelfart

Midelfart & Co regnet med det skulle ta fire måneder å bli kvitt prøvene sine blant målgruppen. Men det var før de 2000 vareprøvene forsvant.

Produktgruppesjef Christine G. Backe hos Midelfart & Co brukte 600.000 kroner på magasinannonsering hos ukebladforlagene Hjemmet Mortensen og Norsk Aller. I tillegg ble det brukt 100.000 kroner på å sette opp webinnholdet om Taft på Taft.nu.

Den nye stylingserien 'Schwarzkopf Taft' inneholder 11 produkter som ble frontet i små impulsannonser bak i de ulike magasinene. Midelfart kjøpte opp dobbeltsider for å dominere, og internettsiden til Taft.nu ble annonsert gjennom bladene. Det var Media.com Interactive som hadde valgt denne mediemiksen.

- Over 2000 personer henvendte seg til disse sidene og bestilte prøver fra serien. Vi trodde ikke annonsene skulle være så handlekraftige, sier Backe i en pressemelding og utdyper overfor digi.no:

- Disse småannonsene bakerst i bladene har absolutt en redaksjonell verdi for leserne. Det som forbauset oss, var at samplene allerede var borte i midten av juli. Vi startet mot slutten av mai med utdelingen og hadde forventet at de skulle vare i fire måneder, sier hun.

Backe mener det er for tidlig å si om dette har hatt en konkret effekt på salget av produktene, men er overbevist om at hun kommer til å benytte Internett igjen.

- Vi er veldig fornøyde med responsen og kommer til å prøve denne løsningen igjen. Det er første gang at Midelfart-konsernet har satset såpass hardt på Internett i en kampanje, sier hun.

Til toppen