BEDRIFTSTEKNOLOGI

Slik hevner du deg på support-folk

Her er en av de få måtene du kan hevne deg på interne eller eksterne support-avdelinger som har lange telefonkøer.

3. mai 2002 - 11:28

Mange av oss har dessverre hørt på litt for mange gamle Phil Collins-låter (for ikke å snakke om Richard Claydemann...) - som om det ikke er ille nok i seg selv å måtte vente i stillhet i support-avdelingens telefonkø.

Når du endelig kommer frem, er det ganske sjelden du får helt eksakte svar - "prøv løsning A til Å og hvis det ikke fungerer, ring tilbake" (og hør på mer musikk).

En venn av redaksjonen har tatt i bruk en av de kanskje få mulighetene du har til å hevne deg. Vedkommende jobber i en stor IT-bedrift og fikk levert en server fra en av verdens største leverandører. I serveren var det innstallert en CD-brenner som ikke fungerte. Visstnok var dette en vanlig opsjon på denne maskinen, men support-mannen kunne ikke hjelpe.

Vår mann satte seg ned, gravde selv og fant ut hvordan oppsettet skulle stilles inn. Neste dag ringer, hyggelig nok, supportmannen opp med nye spørsmål, hvorpå vår mann forteller at "joda, alt er løst".

- Jøss, sier supportmannen, dette må jeg få vite hvordan du løste, vi har jobbet mye med dette problemet.

- Kan jeg ringe deg tilbake?, svarer vår mann og legger så på.

Deretter er det bare å sjekke nummer på telefondisplayet og ikke plukke opp røret når supportmannen stadig mer fortvilet ringer deg tilbake, for nå har det åpenbart ringt en ny kunde med samme problem.

...dum-ti-dum-ti...Dance into the light...trala-la-la...Both Sides of the Storyyyyy....trudelidei...

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra