FORBRUKERTEKNOLOGI

Slik skal Opera hekte nye brukere

Satser på TV-reklame.

Den kjente britiske reisejournalisten Ian Wright skal fronte Operas lette mobilnettleser Mini for Travel Channels publikum.
Den kjente britiske reisejournalisten Ian Wright skal fronte Operas lette mobilnettleser Mini for Travel Channels publikum. Bilde: Opera Software
25. juli 2012 - 10:08

Den kjente reisejournalisten Ian Wright, kjent fra The Travel Channel og NRK, skal fronte Opera Software sin mobile nettleser, Opera Mini, i en ny reklamefilmserie.

Filmene skal vises på The Travel Channel i Europa, Midtøsten, Afrika og New Zealand, opplyser

Operas kommunikasjonsdirektør Zara Lauder til digi.no.

– Ja, vi har faktisk filmet vår første reklamefilm for TV. Den ble spilt inn over to dager i slutten av mai ved Gudvangen, opplyser Lauder.

Opera Mini har rett under 180 millioner aktive brukere, men selskapet håper dette skal øke i kjølvannet av den nye reklamefilmen. Den mobiltilpassede nettleserens fremste fortrinn er at den krymper dataene til nettsidene slik at nedlastningen krever mindre båndbredde.

Særlig turister er opptatt av dette, skal vi tro Opera, som nettopp satser på denne gruppen når de debuterer som TV-annonsører. Med høye roamingpriser på datatrafikk og tidvis elendige nettforhold (i alle fall i Norge, red. anm.), er håpet til Opera at mobilbrukere vil la seg friste til å laste ned nettleseren, som er tilgjengelig til flere enn 3 000 mobilmodeller.

Her kan du se hovedfilmen – som i disse dager skal gå på Travel Channel:

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.