SMS-reklame trekker studenter

Incent Services har funnet en forretningsmodell for reklame via SMS.

Det er et generelt forbud mot å sende reklame uoppfordret gjennom e-post og SMS. Norske Incent Services, med utspring i Gründerskolen, har vridd seg rundt det generelle forbudet med sin forretningsidé innen SMS-tjenester.

Incent har på forhånd innhentet tillatelse hos rundt 10.000 ungdom mellom 18 til 24. Disse får tilbud gjennom easycash.no om sport, konserter, kino og andre aktiviteter.

– Dette er fullt lovlig ettersom kunden på forhånd har godkjent det og når som helst kan melde seg ut av tjenesten ved enten SMS eller e-post, forteller daglig leder Geir Sand Nilsen til digi.no.

Denne uken får ungdommene en ny type tilbud: Studieinformasjon via SMS til IECs (International Education Centre) studiemesser som pågår denne uken i Stavanger, Bergen, Trondheim og Oslo.

IEC er Incents kunde, og har lang erfaring i å distribuere studieplasser. Rekrutteringen skjer i hovedsak gjennom brosjyrer og årlige studiemesser. Deres oppgave er å veilede ungdom til studier i utlandet.

Å bruke SMS som mediekanal mot akkurat denne målgruppen har gitt god uttelling for IEC. SMS har gradvis fått en mer sentral plass i kommunikasjonen med potensielle utenlandsstudenter.

– SMS har vist seg å være en effektiv kommunikasjonskanal for oss, og er unikt fordi du treffer folk der de er, sier Marte Løvik, markedsdirektør i IEC.

Sand Nilsen mener også at verdien på mediekanalen blir langt høyere, ettersom målgruppen på forhånd har sagt ja til å få informasjon.

    Les også:

Per SMS gis ungdom og studenter også tilbud om rentefri mellomfinansiering av skolepenger og flybilletter, hjelp til å søke jobb etter endt utdanning og gratis medlemskap i Ansa, foreningen for norske utenlandsstudenter.

Til toppen