Snarvei fra database til trykket katalog

WebOn lanserer Pcat, en løsning som forenkler overgangen fra database til trykket katalog.

WebOn er et utviklingsselskap som har spesialisert seg på løsninger for e-handel. Over 100 norske bedrifter er på deres kundeliste.

I en pressemelding skriver selskap at de er først i Norge med en produktkatalogløsning som kombinerer publisering til digitale medier med tradisjonell trykking.

Erfaringen fra kundene er at selv om e-handel vokser raskt er det ikke hensiktsmessig å kutte ut vanlige trykte kataloger. Poenget med Pcat er å utvide WebOns løsninger for å kombinere elektronisk og trykket katalog så enkelt som mulig.

Løsningen innebærer at alle rettelser og tilføyelser til katalogen gjøres ett sted, i selve databasen. Varekatalogen på nett oppdateres automatisk, direkte fra databasen. Hele eller deler av den trykte katalogen kan sendes til trykkeri med få grep på mus og tastatur. Det kan også lages kundespesifikke kataloger med deler av vareutvalget.

En referansekunde på Pcat-utvidelsen av WebOn-løsningen er verktøyleverandøren Motek. Cato Løkka, leder for Nye kanaler i Motek, oppsummerer gevinsten slik:

– Hver av våre produktsjefer brukte opptil fire uker på å oppdatere vår produktkatalog før trykking. Nå går denne jobben unna på en uke. Med totalt seks produktsjefer er det innlysende at løsningen fra WebOn gir oss besparelser. I tillegg har vi hatt store eksterne besparelser forbundet med oppsett av katalogen samt reduserte trykkekostnader. Det er besparelser forbundet med løsningen hvert år.

Andre referansekunder er TESS, Medeco, Medinor, Kruge, Osram og KCL.

Til toppen