Søkkrike nordmenn kjøper seg inn norsk WAP-selskap

Det norske selskapet HelpInHand som utvikler løsninger og tjenester på Internett til bruk for små håndholdte datamaskiner, har fått blant andre brødreparet Alexander og Gustav Vik inn på eiersiden etter en rettet emisjon på til sammen 16,5 millioner kroner.

De nye kjendisinvestorene i HelpInHand skal hjelpe selskapet ut i verden med sine Internett-løsninger for håndholdte terminaler. De nye eierne blir medeiere i selskapet via Xcelera.com Inc. (Alexander og Gustav Vik) foruten CG Holding (Atle Brynestad), Delta Invest og Tore Aksel Voldberg.

- Vi har jobbet en tid for å få inn strategiske investorer som kan hjelpe til med å bringe selskapet videre ut i verden. Det som har vært viktig for oss er kompetanse innenfor teknologi og erfaring fra internasjonal markedsføring av produkter og selskaper, sier administrerende direktør i HelpInHand Svein E. Fjellstad.

- HelpInHand har kommet langt og selskapet passer godt inn i vår portefølje av Internettbedrifter, sier styreformann i Xcelera.com Inc. Alexander Vik i en pressemelding. Han ser på trådløst Internett som et av de aller mest spennende områdene i tiden som kommer.

HelpInHand har blant annet utviklet Babelserver, som gir tilgang til Internett fra en liten håndholdt terminal.

Xcelera og de andre investorene vil gi HelpInHand en solid plattform ut mot en rekke store aktører. Kundene til HelpInHand består blant annet av teleoperatører, Internett-tilbydere og nettsteder som ønsker å åpne opp for trådløs Internett-tilgang.

HelpInHand lanserer i dag sin WapPortalToGo (wptg).

- Det spesielle med vår portal er at man fritt kan søke og surfe på Internett, slik man er vant til fra sin vanlige PC, sier administrerende direktør i HelpInHand, Svein E. Fjellstad.

- Ved hjelp av vår unike Babelserver-teknologi åpner vi opp de fleste Internett steder for WAP-telefonen. Mens andre portaler bare gir tilgang til spesialiserte WAP-nettsteder, kommer man via Babelserver og WapPortalToGo rett ut på det meste av det som finnes på Internett.

- Vi er meget tidlig ute og har produkter som allerede er lansert i Norge. Responsen så langt har vært meget god, med over 2,3 millioner hits på våre sider i februar. Nå står i første rekke resten av Europa for tur. Da er det godt å vite at vi har solide og langsiktige eiere i ryggen, sier Fjellstad.

Til toppen