SOL 2.0 er på plass

SOL 2.0 er på lufta. Ingenting av innholdet fra dagens gamle SOL eller Schibsted Nett forsvinner ifølge Knut Falchenberg, som er direktør for profesjonelle tjenester i det nye selskapet. SOL skal bli gatewayen for alle de nesten 100.000 aksesskundene til Telenor Online.

Nye Scandinavia Online (SOL), eller SOL 2.0, blir maxigatewayen fremfor noen i Norge, siden den knyttes til både Telenor Onlines eksisterende kunder samt til de Schibsted Nett (SN) sine kunder som Telenor overtok ved nyttårstider. Tilsammen er det snakk om minst 115.000 aksesskunder i privatmarkedet, der minst 65.000 kommer fra Telenor Online og vel 50.000 fra Schibsted Nett.

- Vi fjerner ingenting av innholdet som dagens to gatewayer hos SOL og Schibsted Nett, sier direktør for profesjonelle tjenester i SOL, Knut Falchenberg til digi:tele.

Logoen til Scandinavia Online er erstattet med en sirkel hvor det står SO L på høykant. Den gamle S-en med en sol i midten er altså borte.

Målsetningen er ambisiøs. I et brev som ble sendt til kundene i Schibsted Nett før nyttår skriver direktør for privatmarkedet i SN, Morten Stensland at SOL skal bli det desidert beste og bredeste innholdstilbudet i Norge.

Til toppen