SOL klart større enn MSN.com

SOL er ikke bare størst målt i antall unike brukere. Ifølge Nielsen//NetRatings' panelmåling for mai er Kristin Skogen Lunds nettselskap også den klare eneren målt i antall sidevisninger.

Nettportalen SOL hadde ifølge mai-målingen til Nielsen//NetRatings over 40,5 millioner sidevisninger - og er med det klart større enn nummer to på lista, MSN.com, som kunne registrere vel 27,5 millioner sidevisninger i mai.

Målingene er gjort blant norske hjemmesurfere og omfatter altså ikke de som surfer på dag- og kveldstid fra jobben. De totale trafikktallene for alle nettsteder i undersøkelsen er med andre ord betydelig større enn det som kommer frem i Nielsen//NetRatings-undersøkelsen. Rekkefølgen blant nettstedene i undersøkelsen kan nok også endre seg når de profesjonelle jobbsurferne etter hvert blir med i målingene, men dagens måling gir en viss pekepinn på nettstedenes popularitet, eller mangel på sådan.

Den tredje mest populære nettsiden blant hjemmebrukerne i mai var, ikke uventet, TVNorges storsatsing denne vinteren og våren: Big Brother. Nettstedet hadde nesten 26,9 millioner sidevisninger o mai.

Ti-på-topp-listen er ellers preget av at den norske befolkning i økende grad er i ferd med å oppdage hvor praktisk det er å benytte nettbank istedenfor å plukke kølapp foran den fysiske bank-skranken.

Her er de mest populære norske nettstedene blant
norske hjemmesurfere målt i antall sidevisninger,
ifølge Nielsen//NetRatings panelmåling for mai:

Rangering Domene Sidevisninger
(i millioner)
1 sol.no (Scandinavia Onlines portal) 40,57
2 msn.com (Microsofts portal) 27,52
3 bigbrother.no (TVNorge-program) 26,88
4 sparebank1.no (Nettbank) 17,70
5 startsiden.no (ABC Startsidens portal) 16,77
6 nor.no (Gjensidige NOR Sparebanken) 15,77
7 qxl.no (Auksjon) 12,57
8 fellesdata.no (Bedriftsnettside) 11,67
9 online.no (Telenor Internetts portal) 10,80
Til toppen