SOL med jobb- og karrière-kanal

Scandinavia Online (SOL) åpnet mandag nysatsingen Jobb & Karrière i samarbeid med Aftenposten, FINN, og Arbeidsmarkedsetaten.

Blant tilbudene som finnes på denne kanalen er diskusjonsfora og en såkalt utdanningsguide. Schibsteds annonsesatsing FINN tilbyr stilling ledig, stilling søkes, tips for jobbsøknad og jobbintervju, og mal for CV. Og Arbeidsmarkedsetaten gir oversikt over statistikker, rettigheter, brosjyrer og siste nytt.

Aftenposten leverer innhold, og tilbyr i tillegg informasjon om studieretninger og skoleoversikt.
                                             

Konstituert redaktør i SOL, Tine Skarland sier til digi.no at SOLs kanaler favner ulike segmenter, og at Jobb & Karrière skal favne alle som er ute etter å skaffe seg jobb. I tillegg ønsker de å nå studentmassen.

- Vi er kjempeglade og stolte over å ha fått til et samarbeid med Arbeidsmarkedsetaten. De har oversikt over alle ledige stillinger og et brukervennlig grensesnitt. Vi håper de også kan dra nytte av å være på SOL, sier Skarland.

Samarbeidet gjør A-etaten til både en annonsør og en ikke-kommersiell aktør på innholdssiden. Det er en troverdig innholdspartner, ifølge Skarland. Hun sier videre at Aftenposten ble valgt som innholdsleverandør fordi kanalen vil ha et best mulig innhold i bunnen, og er avhengig av hyppig oppdatering.

Jobb & Karriere-kanalen ble først og fremst startet fordi annonseavdelingen i SOL opplevde en spesifikk interesse fra annonsører som ønsket å reklamere på en slik side.

- Annonsørenes etterspørsel gjorde at den kommersielle biten ble ferdig først. I tillegg måtte vi ha et bra innholdstilbud, og det ble bra nok da vi inngikk samarbeidsavtalen med A-etaten, sier Skarland.

Til toppen