SOL Nettvenn puster Spray Date i nakken

Folk er tydeligvis kontaktsyke og flørtelystne som aldri før. For kun to dager etter at SOLs nye kontakt-tjeneste "Nettvenn" ble lansert, strømmer nye pratesyke til. Og i skrivende stund har tjenesten alt registrert 2.800 medlemmer.

Det er en strålende fornøyd Nettvenn-prosjektleder som forteller om den eksplosive medlemsveksten den nye SOL-tjenesten har opplevd etter bare to dagers drift. Erich Nøkling er prosjektleder for Nettvenn i tillegg til å være desksjef.

SOL Nettvenn er en ny møteplass for alle typer kontakt. Her kan man finne en e-postvenn, aktivitetspartner, kinofølge, en turkamerat, reisefølge, livsledsager eller bare flørt. Brukerne kan allerede søke i over 2.500 profiler for å finne en passende partner, og medlemstallet er i skrivende stund oppe i 2.800.

SOL vil at tjenesten skal være en god møteplass for alle. For at stemningen skal bli god må brukerne forholde seg til normal folkeskikk, og noen enkle kjøreregler som står listet opp når man logger seg på.

Nøkling forteller også at man fra i dag av kan matche partnere etter horoskop!

- Det mest oppsiktsvekkende er at tjenesten har vokst med 1000 brukere om dagen. Snitt per bruker er mellom 40 og 50 oppslag i døgnet, og i løpet av to dager er det sendt ca 10.000 meldinger.

SOL-redaksjonen har hatt planer om denne type tjeneste siden i sommer, men det har blitt utsatt blant annet grunnet nok en design-endring for hele portalen.

- Den eksplosive veksten Nettvenn opplever nå kommer sikkert til å flate ut etter hvert, men vi forventer at det tar av i helgen. Etter en ukes tid vil vi kanskje se en utflatning, sier Nøkling optimistisk. - Mellom 6000 og 7000 brukere i løpet av en drøy uke skulle ikke være noe problem.

Gjennomsnittsbrukeren er mellom 25 og 35 år. - Vi vil ikke at dette skal bli en fjortis-tjeneste sier Nøkling, men legger likevel til at man nok finner ganske mange "SMS-junkies" blant Nettvenn-brukerne.

Den konkurrerende tjenesten Spray Date, som ble lansert for omtrent en måned siden, har i dag 11.125 medlemmer. Markedssjef i Spray, Pål Nisja, opplyser at tjenesten vokser jevnt og trutt. Etter en ukes drift hadde Spray Date 2.600 medlemmer.

Det er dette medlemstallet Nøkling er svært fornøyd med å ha "knust".

Til toppen