SOL og EUnet pusher Telepost

TelePost Europa og danske Scandinavia Online (SOL.dk) signerte i dag en avtale der SOL skal distribuere TelePosts tjenestespekter på det danske markedet. Også EUnet blir ny TelePost-partner.

I morgen, torsdag, lanserer SOL Business Network (www.solbn.dk) en ny tjeneste som kan benyttes over alt i verden via Internett. Tjenesten er målrettet til forretningsfolk, uansett om man er på arbeidsplassen, på reise i inn- og utland eller på hjemmekontoret.

SOL Business Network består av en rekke tjenester med fokus på nyhetssenter, opplysningssenter og telesenter.

TelePost er valgt som et sentralt element i SOL.dks tjenestespekter, og TelePost har store forventninger til samarbeidet der selskapet tilbyr både meldingssenter og konferansesenter i dansk språkdrakt.

SOL.dk anslår i sin pressemelding et meget sterkt voksende marked for løsninger som samler elektronisk kommunikasjon, som telefonbeskjeder, faks og e-post, og telefonmøter i en enkel Internett-basert løsning.

Som digi.no skrev under CeBIT-messen i Hannover i mars står TelePost foran en storstilt satsing på Internett-baserte tjenester i Europa. På Internet World Norway i Sandvika denne uka, viser selskapet web-initiert telefonmøte og web-basert meldingssenter med voicemail, faks og e-post i en og samme postkasse (se peker til relatert artikkel i margen til høyre). Tjenestene er tilgjengelig på abonnementsbasis og krever ingen investering.

TelePost opplyser også i dag at selskapet har inngått en intensjonsavtale med EUnet om et utstrakt samarbeid på europeisk basis. Avtalen, som innebærer samarbeid om utvikling og distribusjon av nye Internett-baserte tjenester, trer i kraft fra midten av april.

Samarbeidet innledes med et pilotprosjekt som skal kjøres mot deler av EUnets 8000 privatkunder og 2300 nøkkelkunder. Hensikten med prosjektet er å evaluere og kvalitetssikre TelePosts web-baserte meldingssenter og web-integrerte konferansesenter.

Til toppen