SOL-oppgang i Danmark

Den danske SOL-portalen haler nå innpå den Spray-eide markedslederen Jubii.dk blant de mest besøkte danske internettportalene.

Gjennom oppkjøpet av internettsiden Netlogin gjør nå SOL Danmark et kraftig sprang oppover listen over mest besøkte internettsider i Danmark.

Sist uke gikk nemlig antallet besøkende på SOL opp til i underkant av 550.000 unike brukere. Så sent som for to uker siden var SOL nede under 350.000 ukentlige unike brukere. Veksten siste uke alene var altså på over 20 prosent.

Dette fremgår av den ukentlige målingen fra Foreningen av Danske Internet Medier, den såkalte FDIM Indeksen.

Øverst på listen troner fortsatt Jubii AS (som er kjøpt av svenske Spray Network, men forspranget synes nå å bli raskt knappet inn. Jubii hadde i forrige uke nesten 880.000 ukentlige unike brukere inne på sine sider.

Brukerne av SOL er også noe mindre inne på sidene enn brukerne på Jubii. Mens gjennomsnittsbrukeren på Jubii var inne 2,9 ganger i løpet av uken var gjennomsnittsbrukeren av SOL inne 2,5 ganger i løpet av uken.

Til gjengjeld var brukerne på SOL innom flere sider når de først var inne. SOL-brukerne surfet i gjennomsnitt innom 9,5 side mens Jubii-brukerne var innom 7,8 sider.

Et av trekkplastrene på Netlogin er nyhetstjenesten www.ni.dk ( Nyhets-Index ), med en omfattende samling av nyheter fra danske nyhetstjenester. Netlogin oppgir selv å ha hatt rundt 350.000 unike brukere i oktober.

Til toppen