Telenor Media
Les mer om saken:
SOL Referanse mister telefonkatalogen
Telenor fusjonerer katalogvirksomheter
Informasjonsansvarlig i Telenor Media, Birgitte Frisch, begrunner overfor digi.no avgjørelsen med at det blir billigere for kundene å kjøpe tjenesten uten mellomledd.
Likevel tar Telenor 2.000 kroner for installasjon av tjenesten, i tillegg til tre kroner per søk. Dette er ikke myntet på den jevne forbruker, men på bedriftsmarkedet.
På SOL Referanse kunne medlemmene abonnere på Telefonkatalogen Online for 350 kroner i året. Eller de kunne betale 3,50 per søk.
- Distribusjonsavtalen har ikke vært økonomisk lukrativ for SOL Referanse. Avtalen var først og fremst god fordi Telenor er en interessant innholdspartner, og fordi telefonkatalogen er et kjent produkt, , sier Alstad
SOL Referanse tilbyr blant annet sine 30.000 kunder å abonnere på kredittrapporter, eiendomsregistre og Brønnøysundregistene i sin helhet.
- Vi har fått noen negative tilbakemeldinger etter at vi ga kundene våre beskjed om at de ikke lenger får abonnere på Telefonkatalogen Online gjennom oss.
SOL Referanse er fortsatt i dialog med Telenor Media, og håper selskapene kan bli enige om en løsning innen 1. mai. - Det ser ikke så lyst ut, avslutter Alstad.
PS.
SOL Referanse fortsetter å selge årsabonnement på Telefonkatalogen Online også etter 30. april. Abonnementstilbudet opphører først ved årsskiftet.