JUSS OG SAMFUNN

SOL sletter all e-post til kundene sine

15. september blir all gratis e-post hos SOL bli slettet - hvis kundene ikke godtar å Tiscali som sin nye internettleverandør.

10. sep. 2002 - 10:06

Hvis du ikke er interessert i å få italienske Tiscali som internettleverandør, kan du bare glemme e-post-kontoen din hos Scandinavia Online.

Ledelsen i internettselskapet, med konstituert administrerende direktør Hans Petter Terning i spissen, har bestemt seg for å droppe tilbudet om gratis e-post fra menyen.

Her er meldingen som møter deg som e-post-bruker hos SOL:
"Hei SOL eMail-bruker!

SOL stenger tilbudet om SOL eMail, 15. september 2002. Etter denne dato vil din SOL eMail ikke kunne benyttes. Men fortvil ikke, et samarbeid med Tiscali gjør at du enkelt kan overføre hele din SOL email-konto med brukernavn/passord og lagrede emails til Tiscali, helt automatisk!

.............

Du bestemmer selv når du vil flytte email-kontoen din, men siste frist er altså 15. september. Da vil all din email hos SOL bli slettet.

Forutsetningen for flytting av din email-konto er at du også velger Tiscali som din faste Internettleverandør. Tiscali er ledende i Europa, med en rekke Internett-tjenester tilpasset ditt behov - til meget gunstige priser. Som email-bruker vil du derfor spare gode penger på å bytte til Tiscali."

Hans Petter Terning.
Hans Petter Terning.

- Vi foretok en vurdering av dette for et halvt år siden hvor vi gikk gjennom hvilke tjenester vi skulle beholde fremover. Vi måtte enten satse tungt på å bli nummer 1 eller 2-aktør i Norge, eller så måtte vi finne oss en partner. Vi valgte det siste, sier Hans Petter Terning, som sier det hele er et spørsmål om ressursbruk og hvor realistisk det ville være å bli ledende med mange konkurrerende gratistilbydere av e-post på markedet.

SOL-sjefen kan ikke opplyse nøyaktig hvor mange e-post-kunder selskapet har hatt og hvor mange som allerede har konvertert til Tiscali.

Han sier de har avklart dette juridisk og mener SOL har kommunisert bra med kundene om at de avvikler tilbudet.

- Vi har gått ut i god tid med denne meldingen, den har ligget ute én måneds tid. Jeg tror at de som aktivt har brukt e-post-kontoen hos oss allerede har gjort noe med det. Vi regner ikke med kaos like før tidsfristen går ut, sier han og mener at de finnes nok av andre tilbud på markedet.

- Vi har e-post-tilbudet vårt på forsiden sammen med alternative leverandører. Hadde vi vært alene på markedet i Norge, ville vi ikke gjort dette, sier Terning som ikke synes de gambler med kundeforholdene.

Årsaken til at SOL har valgt Tiscali er at de har et utbredt kommersielt samarbeid med dem som også innbefatter elementer som reklamekampanjer for ADSL-tilbudet til Tiscali.

- Vi har laget en total pakkeløsning med dem. Det er et mer integrert samarbeid med dem enn med gjennomsnittskunden hos oss, sier han.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.