Texas Pacific Group.
Med oppkjøpet av SOL forsterker Eniro sin posisjon som annonsekongen på det svenske Internettet. Selskapet opplyser at man i tredje kvartal hadde hele 50 prosent av nettannonsene i Sverige.
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Dødtid koster tid og penger. Slik gjør du videomøtene effektive
Avtalen om å selge SOL ble overraskende offentliggjort 2. november. Tatt den knappe tiden i betraktning hadde kanskje eierne allerede kontakt med Eniro da.
Les også:
SOL-eierne kaster kortene
SOL - et hyggelig kjøp
Stort Schibsted-underskudd
Schibsted tror på kjapt SOL-salg
Salget forventes gjennomført før utgangen av året. Gjennomføring forutsetter at Eniro får aksept fra eierne av mer enn 90 prosent av aksjene i Scandinavia Online. Ytterligere informasjon om tilbudet fra Eniro vil fremgå av prospektet som er utarbeidet i forbindelse med det offentlige tilbudet til de øvrige aksjeeiere i Scandinavia Online.SOL - et hyggelig kjøp
Stort Schibsted-underskudd
Schibsted tror på kjapt SOL-salg
Telenors andel av salget vil utgjøre SEK 88 millioner for sin eierandel på 16,8 prosent. Selskapet forventer å kunne bokføre en regnskapsmessig gevinst på omlag NOK 20 millioner før skatt ved fullføring av salget. Salget har ikke konsekvenser for Telenors øvrige virksomheter", skriver Telenor i sin pressemelding.