SOL tenker interaktivt TV

Scandinavia Online og Birger Steen vil ut til hele familien. Derfor har de igangsatt et samarbeid med det skandinaviske produksjonselskapet MTV Produktion.

Det nordiske portalselskapet Scandinavia Online (SOL) skal satse på andre distribusjonsmåter for produktene sine. Nå har SOLs danske selskap inngått et samarbeid med MTV Produktions, et av de store produksjonshusene for TV i Norden (må ikke forveksles med musikk-kanalen MTV).

Konsernsjef i SOL, Birger Steen, sier til digi.no at selskapet nå skal se an hvordan de skal forholde seg til mediefremtiden. - Vi har et mål om å distribuere informasjon på andre måter enn til datamaskinen. Vi tror blant annet det som skjer innenfor interaktiv TV kan hjelpe til med å få flere til å bruke våre tjenester, og da sammen med andre. Ikke nødvendigvis hver og en foran en skjerm, sier Steen til digi.no.

Prosjektet som SOLs danske datterselskap har igangsatt med MTV er en del av denne målsetningen. Planen er å samarbeide med utviklingen av fremtidens digitale og interaktive TV-tilbud.

- Samarbeidet med SOL er det første i rekken med samarbeid omkring innhold for andre medier enn TV. Diskusjonen om dette pågår med flere aktører i Skandinavia og vi ser et stort potensiale for denne type underholdning, sier Olle Langenius, administrerende direktør i MTV, i en pressemelding.

SOL og MTV er allerede i gang med de første interaktive TV-tjenestene over nettet, skriver selskapene i en pressemelding. Men det er ikke ventet at noen konkrete produkter skal komme ut av samarbeidet før august.

Til toppen