SOL utelukker ikke egen innholdsproduksjon

Scandinavia Online (SOL) investerer ikke bare i eksterne innholdsleverandører for å bli rike, men også med tanke på å skaffe seg eget innhold.

Under presentasjonen av børsprospektet fredag ettermiddag, sa SOL-sjef Kristin Skogen Lund at hun ikke avviser at portalen i fremtiden må skaffe seg, eventuelt produsere eget innhold.

Dette ikke minst med tanke på å få en trafikk som går "dypere" ned i portalen.

SOL har per i dag store brukermasser på forsidene og søketjenesten Kvasir (Evreka i Sverige), men trenger å styre brukerne bedre mot sine egne temakanaler.

Inntil restruktureringen i 1998 produserte SOL sitt eget innhold, men gikk bort fra det da selskapet begynte å kutte kostnader. Nå ser det altså ut som om strategien om å være en ren distribusjonskanal kan bli fraveket.

digi.no kommer snart tilbake med mer informasjon fra børspresentasjonen.

Til toppen