SOL vil betale for Spray-tall

Scandinavia Online med Kristin Skogen Lund i spissen, vil at Norsk Gallups web-topp liste også skal inneholde tallene for konkurrenten Spray. Spray.no betaler ikke for en slik undersøkelse i dag, og er ikke med. Nå vil SOL ta regninga.

Krigen mellom portalselskapene hardner til. Scandinavia Online (SOL) er lei av at Spray.no, en av selskapets argeste konkurrenter, ikke er med på Norsk Gallups Web-topp. I følge Dagens Næringsliv vil SOL betale for at også Spray blir inkludert på denne listen.
Les mer om Gallup-tallene for andre kvartal :
Nedtur for nettstedene
VG Nett den store vinneren på Web-Toppen

Tallene for Spray blir dermed offentliggjort i tredje kvartal, stikk i strid med selskapets egen vilje. Det er nemlig SOL som har bestlit og betalt undersøkelsen.

- Vi vil vite hvordan vi står i forhold til en viktig konkurrent og må derfor de hvor mange besøkende de har, sier Kristin Skogen Lund, administrerende direktør i SOL Norge, til Dagens Næringsliv.

Hun er lei av at Spray sier de er den største portalen i Norden, og betaler gladelig for å bevise dette. Stuntet koster SOL 50 000 kroner.

Sprays administrerende direktør, Øivind Strengen, sier til Dagens Næringsliv at de trakk seg fra Gallups månedsvise Web-topp på grunn av uenigheter med Gallup, ikke pengeproblemer. - Vi var uenige om kontrakten. De klarte ikke å levere det vi ville ha. Utover dette vil jeg ikke si hva vi er uenige om, sier Strengen.

Spray eier Nettavisen, som i dag med i Gallups undersøkelse over største nettsted. Men det er ikke portalen Spray.no.

Til toppen