SOL zoomer ut

Scandinavia Online (SOL) skal lansere sin egen e-handelstjeneste og kaster den e-handels-partneren Zoom på dør.

Portalen SOL har en målsetning om å bli den beste tilrettelegger for handel på Internett. For å nå denne målsetningen har SOL i det stille begynt en prisguide på nettet. Denne guiden er ganske så lik den e-handelsportalen Zoom leverte til SOL. Zoom var fra april 1999 SOLs offisielle kjøpeguide. Dette er forholdet er nå over.
Les om Zoom og SOL::
Zoom blir SOLs kjøpeguide
Prisguiden, som nå er et eget område under Sol Shopping, skal gjøre det mulig for brukerne å sammenligne produkter basert på pris og leveringstid. Kristin Skogen Lund, administrerende direktør i SOL Norge sier til digi.no at de nå bygger opp en egen e-handelstjeneste. - Vi lanserer den i det stille, og det vil komme flere tjenester etter hvert, forteller Skogen Lund til digi.no.


Hvilke tjenester som kommer til vil ikke Skogen Lund kommentere på det nåværende tidspunkt.

Johan Dolven, administrerende direktør i Zoom Network forteller til digi.no at han ikke er overrasket over at SOL nå vil bli en konkurrent. At de mister profileringen på SOL-sidene er ikke Dolven så bekymret over: - SOL genererte ikke så mye trafikk, forteller han til digi.no. Han avviser at han er forbannet over å bli "kastet" ut fra SOL og hevder at Zoom har god profilering i andre kanaler.

- Det er en ganske stor jobb å bygge opp en tilsvarende tjeneste som vår. Området e-handel er stort på nettet idag, og det er plass til e-handelsportaler som Zoom. Men det er trangere for de store portalene som SOL, sier Dolven.

Til toppen