Sollid vraket selv Digital Hverdag

Når New Media Science og Digital Hverdag fusjoneres i desember i år, blir Digital Hverdag-navnet lagt i skuffen til fordel for New Media Science ASA.

- Vi mister ikke Digital Hverdag-navnet, det blir et navn selskapet skal eie og disponere. Det var mitt forslag at selskapet skulle hete New Media Science (NMS). Vi har opprettet et langt mer internasjonalt selskap, hvor navnet Digital Hverdag hadde gitt litt problemer. Vi velger det av våre merkenavn som er mest internasjonalt, sier Digital Hverdag-sjef Bente Sollid til digi.no.

Men navnet er likevel ikke helt gjemt og glemt.

- Vi kommer til å beholde navnet Digital Hverdag som et "brand" på et produkt. Hvilket produkt dette blir er ennå ikke bestemt. Digital Hverdag beholdes også som et selskap, for å sitte med rettighetene.

Det som før het New Media Science Multimedia ASA, skal etter fusjonen hete New Media Science ASA, forteller Sollid.

- Hele selskapet får en ny grafisk profil, som en innleid fransk designer skal utvikle. Den regner vi med er klar på nyåret. Vi vil ha en profil som viser at selskapet har vokst, og blitt et tyngre konsulent- og teknologiselskap, sier Sollid.

- Det vi gjør nå, er å skape en helt ny organisasjon, og alle ledere går inn i nye, krevende jobber. Dette vil vi gå ut med offentlig om ikke så lenge. Ingen vil bli sagt opp i denne fusjonsprosessen. Tvert i mot - vi trenger flere folk, og er i ferd med å rekruttere nye mennesker. Ved fusjonstidspunktet er vi rundt 80 ansatte til sammen, og vi kommer til å vokse organisk etter det, sier Sollid.

I morgen, tirsdag 17. november avholdes første styremøte i det fusjonerte selskapet, og i desember skal den første generalforsamlingen avholdes.

Styret i nye New Media Science blir bestående av: Telenors Stig Herbern som styreformann. Som styremedlemmer; Nils Petter Nordskar, Ingerbrigt Steen Jensen, Trond Hovland fra A-pressen, Jan Erik Standal fra Ark, og Lars Glans, privatinvestor i New Media Science. Det blir også to representanter fra de ansatte; Olav Weider, leder for intranettet i NMS og Anne Stokke som er kreativ leder i Digital Hverdag.

Til toppen