Sommer uten SOL i Sverige?

Scandinavia Onlines satsing i Sverige er forsinket. Dette sier konserndirektør Birger Magnus i Schibsted til digi:media.

Etter planene skulle SOL Sverige allerede vært på nett. Nå ser det ut til at tjenesten først vil bli operativ i sommer. Og den fulle lanseringen skjer først til høsten.

- Vi er nok litt forsinket i forhold til planene fra i fjor høst, kommenterer konserndirektør Briger Magnus i Schibsted fra en drosje i Stockholm. Han understreker at tjenesten allerede er i gang med 15 ansatte. Men den er ennå ikke er synlig på nett. Etter den opprinnelige tidsplanen skulle tjenesten vært publisert denne våren.

- Vi holder fortsatt fast ved at vi skal komme på nett før sommeren, men da snakker vi om juni måned, sier Magnus.

Noen full lansering av tjenesten vil ikke skje før etter sommeren. Senest i september, ifølge den nye tidsplanen. Da skal 40 mennesker være i arbeid med SOL Sverige, som ifølge Magnus skal inneholde flere produkter som går dypere ned i enkelte kundesegmenter enn de produktene som til nå er lansert i Norge.

Hvilke segmenter det er snakk om, vil han ikke røpe.

Til toppen