Sommerjobb har skiftet eier

Mange har skaffet seg deltidsjobb gjennom deltidsjobb.no. Nå håper Sverre Hvas at like mange skal skaffe seg sommerjobb gjennom sommerjobb.no.

Sommerjobb.no er et datterkonsept av Skandinaviske Deltidsjobber, som også står bak nettstedet deltidsjobb.no.

Sverre Hvas, daglig leder i selskapet, forteller at de overtok domenet sommerjobb.no i januar. Tidligere har nettstedet vært drevet av fire studenter i Trondheim. Disse har formidlet sommerjobber non-profit, men solgte domenet til Skandinaviske Deltidsjobber for en billig penge.

Hvas er stolt over å kunne fortelle at nettstedet deltidsjobb.no går så bra, tross alle nedgangene og konkursene i nettbransjen den siste tiden.

- Deltidsjobb.no har hatt litt under 3.500 annonser fra 850 arbeidsgivere siden lanseringen i fjor sommer, sier han til digitoday.no.

Han tror årsakene til at de har lykkes med konseptet er flere. For det første er markedet greit. - Mange bedrifter trenger deltidsansatte, og vi hjelper dem å dekke dette behovet. Mange av de store annonsørene har årsavtaler med oss. Dessuten har vi et lavt markedsføringsbudsjett.

Hvas legger ikke skjul på at selskapet også har hatt en god porsjon flaks. Blant annet med annonse-avtalen de har gjort med det omstridte virkelighets-konseptet Big Brother. Deltidsjobb har fått mange ekstra sidevisninger om dagen på grunn av en liten sponsorknapp.

Gjennomsnittlig antall sidevisninger i fjor lå på rundt 800.000 i måneden. I år (februar og mars) har gjennomsnittet ligget på godt over en million.

Selskapet har nå ti ansatte- fire av disse har deltidsstillinger, og to av de deltidsansatte er rekruttert gjennom egen tjeneste.

År 2001 begynte bra for Deltidsjobb. - Januar og februar er våre første måneder i pluss. I år regner vi med en omsetning på 5 - 8 millioner kroner, forteller Hvas og legger til at de allerede i år har solgt for 2,3 millioner kroner

12. mars ble sommerjobb.no (re)lansert, og Hvas synes dette er en naturlig 'tilleggstjeneste' til deltidsjobb.no.

Til toppen